måndag 11 maj 2015

En pyttipanna i rivig ull





Sjalen Pyttipanna har verkligen blivit populär inom stickvärlden. Och jag är glad att jag nu har stickat den 2 gånger. Det var det första jag stickade med spets, och efter det vågade jag ge mig på lite större spetsmönster. Och min stickning utvecklades verkligen. Det är en rolig sjal att sticka och ett mycket bra mönster då det är anpassat till vilket garn som helst. Denna är stickad i 2-trådigt ullgarn från Ölands ullcentrum. Jag älskar verkligen riviga ullgarn!

2 kommentarer:

  1. Hej Hanna! Ned Marshall heter jag, kollar efter en grön skön stickad tröja till min son på 3. Har du kvar den mysiga gröna/randiga stickade tröjan? Eller kan man beställa en sån av dig? (Har inte lärt mig sticka) /Ned. Sms elr ring 0704442414.

    SvaraRadera
  2. Menar denna :). Mössan med. Precis vad jag kollat efter.

    https://fittforcefive.wordpress.com/2012/06/24/stickad-troja-och-mossa-till-barn/#comment-8187

    Vänlig hälsningar/

    Ned.

    SvaraRadera